Do zrobienia pozostało jeszcze tylko usunięcie z jezdni oznakowania dotychczasowej i klasycznej „zebry” w tym miejscu.
Dziś jeszcze uzupełniane będa krawężniki a plac budowy zostanie uprzątnięty. W związku z tym dziś jeszcze występować mogą niewielkie utrudnienia w ruchu w tym miejscu, ale po ich zakończeniu korki w tym miejscu przejdą do historii.
Bezpieczne przejście
Kładka nad zakopianką zastępuje dotychczasowe przejście dla pieszych koło przystanku Głogoczów Podlesie. Powstała na trzech podporach – dwie są po obu stronach zakopianki, a trzecia w środku, między jezdniami. Konstrukcja ma 3,4 m szerokości i 33,5 m długości, biegnie 6 m nad DK7. Wejście na kładkę jest dostępne za pomocą schodów i wind.
Głogoczowskim odcinkiem zakopianki każdego dnia przejeżdża ponad 52 tysiące pojazdów. Od 2017 roku było w tym miejscu pięć wypadków z udziałem pieszych. Nowa kładka zdecydowanie poprawi ich bezpieczeństwo.
Koszt inwestycji to 5,4 mln zł. Wykonawcą prac jest firma Budownictwo Mosty Drogi.
Modernizacja zakopianki
Kładka w Głogoczowie to jedna z kilku tego rodzaju inwestycji, które realizujemy dla pieszych przechodzących przez zakopiankę. Bliżej Krakowa, w Libertowie, do 2027 roku powstaną trzy kładki w ramach przebudowy zakopianki:
• obok skrzyżowania DK7 z ul. Świetlistą;
• w pobliżu przystanku autobusowego Góra Libertowska;
• przy skrzyżowaniu z ul. Rumianą i ul. Przylesie.
Niespełna 1,5 km na północ od przejścia w Głogoczowie powstaje kolejna kładka, w Mogilanach. W Krzyszkowicach powstają węzeł i tunel pod DK7, który będzie służył również pieszym. Pozwoli im na bezpieczne przejście na drugą stronę drogi.
Ostatnia kładka powstaje w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego Cmentarza Żydowskiego. Ten obiekt budowany jest w ramach większej inwestycji, jaką jest węzeł Myślenice. Oba węzły – w Krzyszkowicach i Myślenicach – Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad planuje zrealizować do końca 2025 roku.
Reklama