Czwartek, 18 kwietnia | Imieniny: Apoloniusza, Bogusławy, Gościsława
28.03.2024 | Czytano: 112

Ruch wahadłowy w Oświęcimiu

We wtorek 2 kwietnia w związku z trwającą budową obwodnicy Oświęcimia wprowadzony zostanie ruch wahadłowy na ulicy Jagiełły, w ciągu drogi wojewódzkiej nt 948.

Ta zmiana organizacji ruchu wiąże się z budową ronda. Połowa ronda jest już gotowa, teraz GDDKiA przystępuję do budowy jego pozostałej części.

Ruch wahadłowy będzie sterowany sygnalizacją świetlną. W razie dużego natężenia ruchu będziemy nim sterować ręcznie.
 
DK44 obwodnica Oświęcimia
Obwodnica Oświęcimia będzie nową drogą długości nieco ponad 9 km, prowadzącą od węzła Oświęcim na powstającej drodze ekspresowej S1 do okolic skrzyżowania ul. Zatorskiej i Grojeckiej. Trasa ominie od południa miasto, zapewniając szybkie i bezpieczne połączenie z drogą ekspresową Mysłowice – Bielsko-Biała, a dzięki temu również z autostradą A4. Sam węzeł Oświęcim znajduje się już na terenie województwa śląskiego, między miejscowościami Bojszowy i Jedlina.
 
Nowa obwodnica będzie miała dwie jezdnie, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Każdy pas ruchu będzie miał 3,5 m szerokości. Trasa zostanie połączona z innymi drogami w sześciu miejscach: 
  • z S1 poprzez węzeł Oświęcim (początek obwodnicy);  
  • z ul. Wolską w Jedlinie poprzez rondo turbinowe;  
  • z ul. Wojewódzką w Pławach (rondo turbinowe);  
  • z ul. Legionów (droga wojewódzka nr 933) (rondo turbinowe);  
  • z ul. Jagiełły (droga wojewódzka nr 948) (rondo turbinowe);  
  • z ul. Zatorską (obecna DK44; koniec obwodnicy) (rondo). 

Budowa rozpoczęła się w listopadzie 2022 roku. Wykonawca szacuje, że inwestycja zostanie zakończona w II połowie 2025 roku. Stopień zaawansowania prac wynosi 54 proc.
 
Współfinansowanie UE
Koszt inwestycji to 0,5 mld zł. Budowa otrzymała 164,4 mln zł dofinansowania ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Źródło GDDKiA

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Partnerzy malopolskaonline.pl