Samorządowcy ustalili, że priorytetem jest doprowadzenie nowej zakopianki do Nowego Targu. W związku z tym, że inwestycji tej nie ma w rządowych planach, zamierzają oni wspólnie z parlamentarzystami podjąć lobbing, którego celem jest przywrócenie budowy drogi na tym odcinku na listę rządowych zadań.
- Zdecydowaliśmy się również podjąć działania lobbingowe w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju. W tym celu wystosujemy wspólne stanowisko, dotyczące znaczenia przebudowy zakopianki dla całego Podhala, podpisane przez wszystkich uczestników naszego spotkania - powiedział po spotkaniu burmistrz Zakopanego Leszek Dorula, który był jego gospodarzem.
Na spotkaniu poruszana była też kwestia budowy węzła komunikacyjnego w Poroninie oraz przebudowy mostu na Porońcu, budowy nowej przeprawy w Białym Dunajcu, a także remontu drogi krajowej nr 47 pomiędzy nowym Targiem a Zakopanem z uwzględnieniem budowy lewoskrętów i prawoskrętów oraz nowego jej oznakowania.
Kolejne takie spotkanie, dotyczące sieci dróg wojewódzkich na Podhalu, ma się odbyć się w marcu w Nowym Targu. W związku z nadal funkcjonującymi planami, według których z Nowego Targu ruch ma rozchodzić się promieniście, samorządowcy chcą usłyszeć, jakie są plany remontów i rozbudowy dróg wojewódzkich.
oprac. r/ zdj. Michał Adamowski
06.03.2015 | Czytano: 125
Samorządowcy rozmawiali o zakopiance. Podjęto decyzję, co dalej
W Zakopanem odbyło się spotkanie z udziałem samorządowców z Podhala - wójtów, burmistrzów i starostów - oraz parlamentarzystów i przedstawicieli oddziału małopolskiego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Tematem była zakopianka i wspólna dyskusja o tym, co dalej z najważniejszą drogą regionu.
Źródło Urząd Miasta Zakopane
Komentarze
Reklama