W pierwszej kolejności wykonawca przygotowuje plac budowy dla prac MPEC – modernizacja ciepłociągu biegnącego środkiem mostu to skomplikowane zadanie, wymagające m.in. pięciometrowego wykopu. Prace te potrwają około trzech tygodni. Równolegle prowadzone są rozbiórki płyty pomostu – idą one sprawnie, choć z pewnymi ograniczeniami.
Nie można ich prowadzić w sposób ciągły – z jednej strony generują one duży hałas, a z drugiej każda ingerencja w płytę wymaga analizy jej stanu technicznego. Dlatego na tym etapie liczba pracowników i sprzętu na miejscu jest zmienna – w rzeczywistości kluczowe jest tu zapewnienie przestrzeni dla pojazdów wywożących gruz oraz pracy inżynierów.
Drogowcy podkreślają, że okresowy brak widocznej intensywności prac nie oznacza braku postępów. Na tym etapie to właśnie precyzja, a nie tempo, jest najważniejsze. Po odsłonięciu kolejnych obszarów płyty mostu wykonywane są inspekcje jej stanu i analiza prac do wykonania – np. wytypowanie miejsca jako wymagającego wymiany płyty.
Obecnie nie notowane są żadne opóźnienia. Wykonawca wykazuje dużą determinację, by prace przebiegały sprawnie i zgodnie z planem.
Od początku inwestycji Zarząd Dróg Miasta Krakowa pozostaje w ścisłym kontakcie z Wydziałem Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury, który odpowiada za organizację ruchu. Obecnie nie ma potrzeby wprowadzania istotnych korekt – rozwiązania, które wdrożyliśmy, sprawdzają się. Sytuacja będzie jednak cały czas monitorowana, szczególnie gdy zakończy się obecność policji na skrzyżowaniach, miną egzaminy szkolne i pogoda zacznie wpływać na codzienny ruch.
W najbliższym tygodniu zaplanowano następujący zakres prac:
prace rozbiórkowe związane z rozkuwaniem torowiska tramwajowego na obiekcie
wywóz gruzu betonowego z rozbiórek
oczyszczanie płyty pomostu
prace geodezyjne
rozbiórki oraz wykopy pod remontowaną instalację ciepłowniczą
inspekcja oraz ocena stanu technicznego istniejącego wodociągu przebiegającego przez obiekt mostowy, wykonywane przez WMK.
Zmiany w komunikacji miejskiej:
W związku z zamknięciem mostu, na ul. Monte Cassino, w rejonie Centrum Kongresowego ICE Kraków, został wybudowany tymczasowy przystanek, który umożliwia kursowanie tramwajów w obu kierunkach. Linia tramwajowa prowadzi od ul. Kapelanka, przez ul. Monte Cassino do Centrum Kongresowego ICE Kraków.
Z ul. Dietla tramwaje zostały przekierowane na ul. Krakowską. Dodatkowo na ul. Dietla, przed mostem, została wprowadzona możliwość zawracania dla pojazdów, które nie mogą kontynuować jazdy w kierunku Kazimierza z powodu zamknięcia mostu.
Zamknięcie mostu oznacza, że ruch tramwajowy i autobusowy musiał być skierowany przez ul. Kalwaryjską/Limanowskiego do ul. Krakowskiej/Starowiślnej, gdzie linie powracają na swoje stałe trasy.
W ramach prowadzonych prac została wprowadzona komunikacja zastępcza. Linia tramwajowa kursuje z „Czerwonych Maków P+R” do „Ronda Grunwaldzkiego”, natomiast linia autobusowa z Łagiewnik przez rondo Grunwaldzkie do pętli na Powiślu – „Nowy Świat”. Podczas prowadzonych prac, aby zachować dostęp do przystanku „Orzeszkowej”, powstała linia nr 784 jako wydłużenie trasy przejazdu autobusu nr 184.
Szczegóły w komunikacie: zmiany w komunikacji miejskiej na www,.krakow.pl
19.05.2025 | Czytano: 207
Tydzień prac na moście Grunwaldzkim
– Minął pierwszy tydzień prac na moście Grunwaldzkim. Z tej perspektywy chcemy przede wszystkim podziękować mieszkańcom Krakowa – za zrozumienie, za cierpliwość i za to, że tak sprawnie dostosowali się do zmian w organizacji ruchu. Z naszej strony możemy zapewnić: jesteśmy zdeterminowani, by dotrzymać zapowiedzianych terminów. Tramwaje mają wrócić na most 24 października, a samochody – po siedmiu miesiącach od rozpoczęcia prac. Takie są założenia i robimy wszystko, by zostały zrealizowane – podkreśla Piotr Trzepak, zastępca dyrektora ZDMK.

fot. Jan Graczyński/kraków.pl
Źródło www.krakow.pl
Komentarze
Reklama