Podobne ograniczenia wprowadzone będą w kolejny poniedziałek, 24 marca. Również na cztery dni zwężony zostanie ruch do jednego pasa w każdym kierunku. Tym razem jednak zostanie zamknięta jezdnia w kierunku Myślenic, a cały ruch na DK7 będzie poprowadzony drugą jezdnią. Na tym etapie również ustawiane będzie rusztowanie i montoważ deskowania.
13 marca GDDKiA wprowadzi na dwa dni sterowany ręcznie ruch wahadłowy na ul. Sobieskiego. Będzie obowiązywał w czasie prac budowlanych (orientacyjnie od 7 do 17). Wieczorem i nocą kierowcom będą udostępniane oba pasy ruchu. Podobne ograniczenie zostanie wprowadzone 17 marca i potrwa trzy dni, do 19 marca.
Węzeł Myślenice
Dzięki budowie węzła zlikwidowana zostanie sygnalizacja świetlna, która dziś reguluje ruchem na skrzyżowaniu zakopianki i ul. Sobieskiego. Powstaną dodatkowe pasy pozwalające na wjazd na węzeł i na zakopiankę. Likwidacja świateł zdecydowanie poprawi płynność i bezpieczeństwo w tym miejscu.
Ważnym dla pieszych punktem tej inwestycji będzie budowa nowej kładki w rejonie dawnego Cmentarza Żydowskiego. Dzięki temu można będzie zlikwidować dotychczasowe przejście, a mieszkańcy będą mogli bezpiecznie przekraczać zakopiankę.
Droga krajowa nr 7 należy do sieci TEN-T i jest istotnym połączeniem komunikacyjnym kraju. Obsługuje zarówno ruch tranzytowy jak i lokalny. Z roku na rok obserwujemy zwiększenie natężenia ruchu. W latach 2020 - 2021 na samym odcinku Jawornik – Myślenice poruszało się prawie 47 tys. pojazdów na dobę.
Inwestycja jest finansowana ze środków budżetowych będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. Wartość prac to prawie 56 mln zł. Nowy węzeł ma powstać do końca 2025 r.