Przejazd trasą S7 między Szczepanowicami a Widomą zamkniety będzie w obu kierunkach. Jadąc S7 od strony Kielc, kierowcy będą mogli dojechać tylko do węzła Książ, ponieważ fragment trasy między węzłami Książ i Miechów w kierunku Krakowa również będzie zamknięty. Zamiast po obu zamkniętych odcinkach S7, kierowcy pojadą „starą siódemką”.
Dotychczas węzły Miechów i Szczepanowice funkcjonowały na zasadzie czasowej organizacji ruchu. W weekend przygotowane będzie nowe, stałe oznakowanie i organizację ruchu. To wymaga wielu zmian na kilku kilometrach trasy na obu jezdniach S7 w rejonie węzłów. Przeprowadzenie tych prac bez zatrzymania ruchu na drodze ekspresowej byłoby bardzo niebezpieczne dla kierowców i pracowników drogowych.
Kierunek Warszawa
W sobotę (24 sierpnia) ok. godz. 13 zamknięta zostanie możliwość wjazdu na trasę S7 przez węzeł Widoma. Kierowcy w kierunku Warszawy pojadą do węzła Szczepanowice „starą siódemką” (droga wojewódzka nr 772), a następnie jak dotychczas DK7 i DW783 do węzła Miechów. Wjazd na ekspresówkę będzie możliwy tylko przez rondo po wschodniej stronie S7 (od strony Skalbmierza). Wjazd przez rondo od strony Miechowa będzie zamknięty – do tej pory miał charakter tymczasowy. Po zmianach będzie można tędy wjechać na S7 w kierunku Krakowa.
Kierunek Kraków
Również w sobotę (24 sierpnia) ok. godz. 13 zmieni się organizacja ruchu na S7 w kierunku Krakowa. Kierowcy na węźle Książ zjadą drogą lokalną w kierunku „starej siódemki” (droga wojewódzka nr 772). Następnie przejadą nią do ronda w Miechowie i dalej DK7 do węzła Szczepanowice, a stamtąd „starą siódemką” (dzisiejsza DW772) do węzła Widoma i DK7.
S7 Miechów - Szczepanowice
Odcinek między Miechowem a Szczepanowicami o długości 5,3 km to ważny i oczekiwany element drogi ekspresowej S7. Połączy dwie już istniejące części tej trasy, dzięki czemu w Małopolsce na północ od Krakowa kierowcy będą mogli korzystać z 37 km ekspresówki. Podróżni będą mieli do dyspozycji wygodną, dwujezdniową drogę z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, którą będą mogli dojechać do Warszawy.
Trasa jest budowana przez konsorcjum Fabe Polska (lider) i Sp Sine Midas Stroy. Wartość prac to 197,3 mln zł. Inwestycja jest realizowana w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r.