Po ogłoszeniu przetargu wpłynęło osiem ofert. Najniższą cenę - 217,5 mln zł - zaoferowało konsorcjum firm z NDI na czele. Było to ponad 30 proc. mniej niż założony przez GDDKiA budżet (311,5 mln zł). Zgodnie z przepisami prawa zamówień publicznych, poproszono wykonawcę o złożenie wyjaśnień, czy zaproponowana przez niego kwota nie jest rażąco niska.
Po otrzymaniu wyjaśnień uznano je za niewystarczające i oferta konsorcjum nie została wzięta pod uwagę przy wyborze. Wybrano firmę Strabag. Odrzucony wykonawca skorzystał jednak z prawa do złożenia odwołania do KIO i wygrał. Zgodnie z wyrokiem powtórzono ocenę i wybór, wskazując ofertę konsorcjum NDI jako najkorzystniejszą. Pozostali wykonawcy mają 10 dni na złożenie ewentualnych odwołań.
Na przeprowadzenie prac wykonawca będzie miał 24 miesiące, nie licząc przerw zimowych trwających od połowy grudnia do połowy marca.
Przejazd przez Olkusz
Droga krajowa nr 94 biegnie równoleżnikowo przez całą Małopolskę, od granicy województwa śląskiego do granicy województwa podkarpackiego i stanowi alternatywę dla autostrady A4. Dla miasta Olkusz jest główną arterią komunikacyjną, którą przejeżdża średnio nawet ponad 30 tys. samochodów na dobę. Ze względu na miejski charakter tego odcinka konieczne jest przeprowadzenie takich prac, które usprawnią bezpieczne korzystanie z drogi wszystkim użytkownikom – kierowcom, pieszym i rowerzystom.





















