Piątek, 21 czerwca | Imieniny: Alicji, Alojzego, Rudolfa
03.03.2022 | Czytano: 148

Wojna na Ukrainie. Niezwykła sprawność kolejarzy w Małopolsce

Przedstawicie PKP LHS uporządkowali obszar w obrębie toru szerokiego oraz wykonali remont dojść do miasteczka namiotowego. Kilkudziesięciu pracowników PKP PLK przygotowało także oświetlenie peronu oraz uporządkowana została nawierzchnia istniejącego peronu do odprawy specjalnych pociągów dla uchodźców.

Wojna na Ukrainie. Niezwykła sprawność kolejarzy w Małopolsce
- Jestem pod ogromnym wrażeniem sprawności działania kolejarzy. Gdy dowiedzieli się o uruchomieniu połączenia humanitarnego Lwów-Olkusz, podjęli szereg bezprecedensowych działań. Dzięki temu szybko przygotowano nieczynny peron przy linii LHS do przyjęcia pociągów. Wykonana została tymczasowa infrastruktura, która umożliwi bezpieczne przedostanie się z peronu na teren tymczasowego miasteczka namiotowego. Gdy przyjechałem w niedzielę w nocy na stację Olkusz, aby zobaczyć stan infrastruktury – na miejscu pracowali już przedstawiciele PKP LHS i PKP PLK. To był niezwykły pokaz sprawności kolejowych spółek – mówi Łukasz Kmita, wojewoda małopolski.


Spółka PKP PLK Zakład Linii Kolejowych w Krakowie przy wsparciu Przedsiębiorstwa Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie, podjął pilne działania na stacji Olkusz, gdzie przywożeni są uchodźcy linią „szeroką” LHS. Dla sprawniejszej przesiadki na pociągi sieci PKP PLK zabudowano tymczasowe przejście przez tory 1 i 3. Poprawiono stan toru nr 4 służącego do odstawiania składów pociągów (wymiana podkładów, regulacja sieci trakcyjnej). Naprawiono rozjazdy nr 16 i 25 oraz remontowany jest obecnie tor nr 3, aby przesiadka uchodźców odbywała się sprawniej, bez konieczności przechodzenia z peronu na peron.

- Gdyby konflikt na Ukrainie trwał dalej i konieczne było uruchamianie kolejnych pociągów po torach LHS, możliwe będą przesiadki „drzwi w drzwi”, z pociągu ukraińskiego do pociągu polskich przewoźników. Na odcinku ok. 500 metrów w ekspresowym tempie zdejmowany jest tor i układana nowa nawierzchnia i nowe podkłady – opisuje wojewoda małopolski Łukasz Kmita.

- Chcę podziękować dyrekcji i pracownikom Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK w Krakowie za tak wysoką sprawność działań. Za osobiste zaangażowanie i pełną dyspozycyjność dziękuję Zbigniewowi Tracichlebowi – prezesowi zarządu PKP LHS Sp. z o.o. oraz dyrektorowi Włodzimierzowi Zembolowi z ZLK PKP PLK S.A. W działania włączyła się również spółka Polregio, uruchamiając specjalne pociągi dla uchodźców. Cały proces koordynowany jest przez ministra Andrzeja Bittela, z którym jestem w stałym kontakcie. Wszyscy służymy jednej sprawie: pomagamy Ukrainie, która została brutalnie zaatakowana przez Rosję. Błyskawiczne działania kolejarzy zwiększyły szanse na ewakuację obywateli z terenu dotkniętego wojną, a może i uratowały życie Ukraińcom. Dzięki dobrej współpracy i pełnej koordynacji tego niełatwego procesu jesteśmy gotowi, by nawet rozszerzyć te działania. W nocy może przybyć do Olkusza pociąg ze Lwowa nawet z 15 wagonami – zaznacza wojewoda Łukasz Kmita.

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Partnerzy malopolskaonline.pl