Zobacz więcej
Uta Gebert mieszka i pracuje w Berlinie.
„Lalki Uty Gebert nigdy nie zdradzają dokąd patrzą, ich oczy błądzą. Zdają się kontemplować przestrzenie symboliczne, których nie da się ustalić. Są wszędzie i nigdzie. To przyszłość, przeszłość, życie i śmierć. Kiedy próbujemy wejść do tego świata, on znika, ale zawsze mamy wrażenie, że ten świat jest nam dziwnie bliski i że wszyscy go skądś znamy.” [Gert Engel - Das Portrait, www.fidena.de]
Limen
Limen (po łacinie próg) zaznacza miejsce wejścia i przejścia. Początkowo za inspirację dla spektaklu służyło opowiadanie Franza Kafki „Przed prawem”, ale dość szybko Uta Gebert skoncentrowała się bardziej na wewnętrznym życiu bohaterów niż na treści opowiadania. Powstało lalkowe haiku. Śnieg właśnie przestał padać, przemarznięty do szpiku kości wędrowiec zaczyna wracać do życia. Ma jeszcze przed sobą długą drogę, a tu nagle przyjdzie mu zmierzyć się z Nieznanym – ciemny cień obleka się w kształt mężczyzny i próbuje przejąć nad nim władzę. Wędrowca przejmuje lęk, lecz jednocześnie budzi się w nim wola walki.
Cocon
Krzyk przerywa ciszę na pustyni. Coś porusza się w ciemnościach. Z morza piasku wyłania się delikatna ręka, wkrótce podąża za nią druga. Tylko, że ta druga wydaje się należeć do istoty z innego świata…
„Cocon przenosi publiczność do świata, w którym czas nie istnieje. Bogini pustyni rodzi przedziwną istotę – ludzkie dziecko… […] Ekspresyjne lalki wykonane są z wielką precyzją i są świetnie animowane. […] Padają pytania o egzystencję – bez użycia słów. Wspaniała sztuka.” [MM, Théâtre Paris Villette]
Limen
Koncepcja, reżyseria, występuje: Uta Gebert
Współpraca artystyczna: Ursula Gebert, Gabriel Hermand-Priquet
Muzyka komponowana: Ulrich Kodjo Wendt, Mark Badur
Scenografia, lalki: Uta Gebert
Kostiumy: Sonja Albartus, Uta Gebert
Koprodukcja: Schaubude Berlin
Projekt przy wsparciu: Fonds Darstellende Künste e. V.
Czas trwania: 20 minut
Cocon
Koncepcja, reżyseria, występuje: Uta Gebert
Muzyka komponowana: Morgan Daguenet
Scenografia, lalki: Uta Gebert
Wideo: Silja Lex
Koprodukcja: Schaubude Berlin
Czas trwania: 30 minut
Tomasz Cichocki i materiały prasowe festiwalu Materia Prima