Zobacz więcej
Obecnie tą trasą jeżdżą pociągi towarowe, które ze względu na zły stan torowiska i całej infrastruktury kolejowej, nie mogą rozwijać dużych prędkości. Po remoncie mają tu kursować pociągi pasażerskie z prędkością do 120 km/h. Skorzystają na tym na pewno mieszkańcy Oświęcimia i okolic, którzy licznie dojeżdżają do pracy w sąsiednim Bieruniu czy Tychach.
Tyski magistrat informuje, że samo przygotowanie dokumentacji będzie kosztowało 1,5 miliona złotych, z czego 250 tys. złotych zapłacą samorządy. Sam koszt inwestycji wyniesie szacunkowo ponad 170 milionów złotych. Dokumentacja przedprojektowa natomiast ma być gotowa w I kwartale 2018 roku. Następnie zostanie ogłoszony przetarg w trybie „projektuj i buduj" , same prace powinny się zakończyć w drugiej połowie 2020 roku. 85 % wartości inwestycji czyli ponad 170 milionów złotych będzie pochodziło z unijnego dofinansowania.
eł