Aktualności
Środa, 15 listopada 2017 14:08

Wpisujesz Oświęcim, wyskakuje Auschwitz

Oświęcimianie mogą być dumni z historii swego miasta sięgającej czasów piastowskich. Zapewne dla wielu to oburzające, że ich ojcowizna na świecie jest znana bardziej z tej negatywnej, niepolskiej bo niemieckiej, historii. Historii Auschwitz.

Na problem, który doskonale widoczny jest w internetowej sieci, zwrócił uwagę Jakub Przewoźnik, radny Oświęcimia.

- W przyjętej Strategii Rozwoju Miasta Oświęcim na lata 2014-2020 zapisany został cel: „Budowa nowego wizerunku miasta przełamującego jego stereotypowe postrzeganie” – przypomniał w swej interpelacji.

I opisał co się dzieje, gdy w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej obrazów wpisze się słowo „Oświęcim”. - Ponad 90 procent rezultatów wyszukiwania to zdjęcia prezentujące teren byłego niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady – zaznaczył. - Czy na takiej formie promocji miasta w sieci nam zależy? Czy pojawiający się w Google napis „Arbeit macht frei" jest zamierzonym efektem przełamywania stereotypu miasta? – dopytywał przedstawiciel części mieszkańców grodu znad Soły w miejscowej radzie.

W odpowiedzi Janusz Chwierut, prezydent Oświęcimia oświadczył, że sprawa ta „jest częścią obszaru działań kształtujących wizerunek miasta Oświęcim, ale nie jedyną, gdyż specyfika tej formy kontaktu z szeroko rozumianym odbiorcą jest obwarowana wieloma warunkami”.

- Wiełowarunkowość takiej promocji prezentuje przywołany przez radnego przykład działania wyszukiwarek internetowych, np. Google, które opierają się w głównej mierze na tym, co interesuje użytkowników internetu (porównywarka Trip Advisor), a nie na tym, co chcą publikować podmioty promujące się w internecie – wyjaśnił włodarz miasta. - W przypadku miasta Oświęcim oczywistym jest kojarzenie go z Miejscem Pamięci Auschwitz-Birkenau co w odczuciu radnego wydaje się niewłaściwe. Jednak po głębszej analizie uznać to należy za potencjalną szansę dla naszego miasta, pod warunkiem zaplanowania rozważnych działań. Wiele takich działań zostało także zapisanych we wspomnianej Strategii Rozwoju Miasta Oświęcim na lata 2014-2020 i jest realizowanych przez miasto. Obserwując obecny rozwój branży turystycznej w mieście Oświęcim należy uznać, że zainteresowanie miastem wzrasta i szereg działań promocyjnych, w tym tych prowadzonych w internecie, przynosi widoczne efekty – dodał Chwierut.

I zapewnił, że w jego ocenie pracownicy Wydziału Promocji Miasta, dobrze wykonują swoje obowiązki.

eł/fot. Łukasz Razowski
Reklama
komentarze
Reklama
Reklama
Najczęściej czytane
Reklama
Pod naszym patronatem
Partnerzy malopolskaonline.pl