Czwartek, 25 kwietnia | Imieniny: Jarosława, Marka, Elwiry
03.02.2018 | Czytano: 153

Wciąż nie wybrano firmy, która zaprojektuje i wybuduje nową zakopiankę z Rdzawki do Nowego Targu

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie już trzykrotnie przesuwała termin składania ofert, tym samym oddalając w czasie wybór wykonawcy tej ważnej dla Podhala inwestycji.

Pierwotnie oferty miały być przyjmowane do 18 grudnia 2017 roku, potem termin przesunięto na 16 stycznia, następnie na 31 stycznia, a teraz ogłoszono, że firmy zainteresowane budową nowego odcinka zakopianki mają czas na składanie swoich ofert do 20 lutego. Skąd te przesunięcia i przeciągająca się procedura wyboru wykonawcy?

Iwona Mikrut-Purchla z GDDKiA w Krakowie tłumaczy, że problemem jest masowa liczba zapytań do przetargu od firm zainteresowanych budową, na które dyrekcja musi, zgodnie z przepisami, odpowiedzieć. - Od momentu ogłoszenia przetargu do dzisiaj wpłynęło do Oddziału GDDKiA w Krakowie 806 pytań od potencjalnych wykonawców. Na każde z tych pytań trzeba zgodnie z przepisami udzielić odpowiedzi i to są przyczyny zmian terminu składania ofert - wyjaśnia. - Zgodnie z przepisami wykonawcy mają prawo do zadawania pytań związanych z przetargiem. Najczęściej zadawane pytania dotyczą warunków geologicznych: związane z nimi posadowienie obiektów inżynierskich, lokalizację podpór, metody rozpoznawania i monitorowania osuwisk, odwodnienia. Wykonawcy zadają także bardzo szczegółowe pytania dotyczące parametrów obiektów czy definicji np. przyczółka ramowego - dodaje.

Przetarg na budowę DK 47 Rdzawka – Nowy Targ w formule "Projektuj i Buduj" został ogłoszony w listopadzie 2017 roku. Zakres inwestycji obejmuje budowę dwujezdniowej drogi klasy GP o długości 16,1 km, czterech węzłów drogowych: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe oraz 22 obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, estakady). W ramach zadania zaplanowano także budowę dróg obsługujących tereny przyległe do inwestycji, infrastruktury dla pieszych i rowerzystów, kanalizacji i odwodnienia, urządzeń ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt) oraz przebudowę infrastruktury technicznej.

Prace projektowe i roboty budowlane, wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, powinny zostać wykonane w terminie nie dłuższym niż 44 miesiące od daty zawarcia umowy.

Według Generalnego Pomiaru Ruchu z 2015 r. na tym odcinku DK 47 średni ruch dobowy wynosi od 14 do 18 tys. pojazdów/dobę. W czasie weekendów, ferii i wakacji ruch ten znacznie wzrasta, co powoduje wyczerpanie przepustowości przekroju jednojezdniowego drogi. Prace przygotowawcze dla tej inwestycji były prowadzone w latach 2008–2015. Minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk 26 czerwca 2017 r. podpisał aneks do programu inwestycyjnego tej drogi, umożliwiając tym samym jej realizację.

r/
Źródło podhale24

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Partnerzy malopolskaonline.pl