Do ich zadań należy przede wszystkim przyjmowanie zgłoszeń przekazywanych na numery alarmowe 112, 997, 998, 999. Po zweryfikowaniu, czy dane zgłoszenie wymaga interwencji, operatorzy przekazują informację o zagrożeniu zdrowia, życia lub mienia do właściwych służb. Co istotne, wykorzystują do tego specjalny elektroniczny formularz, dzięki czemu służby automatycznie otrzymują najistotniejsze dane np. o tym, gdzie wydarzył się wypadek. Gdy operator prześle ten formularz służbom (dokładniej – dyspozytorom jednostek ratowniczych), przekazuje informację zwrotną osobie, która zadzwoniła na numer alarmowy.
W pracy operatorów numerów alarmowych szczególnie liczy się więc samodzielność i koncentracja oraz umiejętność współpracy z policją, strażą pożarną czy pogotowiem ratunkowym. Muszą oni umieć skutecznie się komunikować i dokładnie przekazywać informacje. Ważna jest też odporność na stres, a także umiejętność podejmowania decyzji pod presją czasu.
Wymagania od kandydatów na operatorów numerów alarmowych:
- minimum średniego wykształcenia,
- znajomości języka obcego w stopniu komunikatywnym (potwierdzonej stosownym dokumentem lub oświadczeniem kandydata),
- znajomości przepisów dotyczących systemu powiadamiania ratunkowego, przepisów BHP i przeciwpożarowych oraz zasad udzielania pierwszej pomocy,
- bardzo dobrej znajomości obsługi komputera.
Zgłoszenia należy przesyłać do końca lipca 2015 r.
Informacje szczegółowe: http://bip.malopolska.pl/muw/Article/get/id,1081064.html
opr.s/
Reklama