Wtorek, 23 kwietnia | Imieniny: Jerzego, Wojciecha, Adalberta
25.06.2021 | Czytano: 66

Rośnie zainteresowanie headhuntingiem w Krakowie. Na czym to polega? (art. sponsorowany)

Coraz większe trudności ze znalezieniem pracowników, szczególnie wykwalifikowanych, a także rosnąca presja płacowa są głównymi powodami, dla których krakowscy pracodawcy zaczynają sięgać po alternatywne metody uzupełniania wakatów. Bardzo ciekawą opcją jest headhunting, który mocno różni się od innych strategii rekrutacyjnych. Co to dokładnie jest? Dlaczego headhunting w Krakowie bije rekordy popularności i jakie przynosi korzyści?

Czym jest headhunting?
Headhunting (w wolnym tłumaczeniu „łowienie głów”) to strategia rekrutacyjna, która polega na aktywnym poszukiwaniu kandydatów do pracy spełniających ściśle określone przez pracodawcę kryteria. Nie wykorzystuje się do tego standardowych narzędzi, takich jak ogłoszenia publikowane w Internecie. Headhunter dociera do najlepszych pracowników własnymi kanałami, wykorzystując do tego zarówno branżowe kontakty, jak i np. social media.
Dzięki headhuntingowi zyskujemy możliwość dotarcia do zdecydowanie najlepszych kandydatów, w tym wysokiej klasy specjalistów. Pracodawca może rekrutować pracowników również spośród tych osób, które w danej chwili nie szukają nowego miejsca zatrudnienia lub po prostu czekają na atrakcyjne propozycje.
W jakich sytuacjach warto zdecydować się na headhunting w Krakowie?
Headhunting jest wręcz oczywistym wyborem dla tych przedsiębiorców, którzy nie mogą sobie pozwolić na pomyłkę przy zatrudnianiu nowej osoby. Od razu zakładają, że musi to być ktoś spełniający konkretne kryteria, szczególnie w zakresie kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, umiejętności czy wykształcenia i znajomości języków.
Headhunting znakomicie sprawdza się do pozyskiwania pracowników, którzy są już zatrudnieni w innych firmach i od dawna znajdują się na celowniku pracodawcy. Dotarcie do nich drogą oficjalną mogłoby się skończyć stratami wizerunkowymi dla przedsiębiorcy, stąd rozsądniej jest skorzystać tutaj z pomocy headhuntera. Takie zakulisowe działania są o wiele bezpieczniejsze i często przynoszą lepsze rezultaty.
W dużym uogólnieniu można napisać, że strategię headhuntingu powinno się wykorzystywać do pozyskiwania:
  • pracowników wyższego szczebla,
  • kadry zarządzającej,
  • członków zarządu, prezesów
  • wspólników,
  • dyrektorów, kierowników,
  • pracowników na wysoko specjalistyczne stanowiska.

Kluczowe zalety headhuntingu
Headhunting nie zawsze jest idealnym rozwiązaniem. Nie wykorzystamy go wtedy, gdy celem jest pozyskanie pracowników „z rynku”, niemających wybitnie rzadkich kwalifikacji czy po prostu mających zająć szeregowe stanowiska w firmie. Jeśli jednak pracodawcy zależy na znalezieniu osoby, która wejdzie do przedsiębiorstwa z marszu i od razu będzie stanowić o jego sile, to headhunting sprawdzi się tutaj zdecydowanie najlepiej.
Do najważniejszych zalet tej strategii możemy zaliczyć:
  • bardzo krótki czas reakcji – pozyskiwanie pracowników w ramach headhuntingu można rozpocząć niemal od ręki, nie tracąc czasu na ogłaszanie rekrutacji oraz obsługę podań kandydatów i umawianie rozmów kwalifikacyjnych. To ogromna zaleta w przypadku, gdy z góry wiadomo, że dany pracownik może znajdować się w kręgu zainteresowania innych pracodawców. Dzięki headhuntingowi można ich wyprzedzić;
  • szansa pozyskania najlepszych pracowników – problem pracodawców polega na tym, że osoby, które rzeczywiście mogą z miejsca podnieść jakość firmy i przyczynić się do jej rozwoju, zwykle nie zgłaszają się do standardowego procesu rekrutacyjnego. Są świadome swoich kwalifikacji i dobrze wiedzą, że to pracodawcy muszą walczyć o nich, a nie odwrotnie. Pozyskanie takich pracowników jest więc możliwe praktycznie tylko na drodze headhuntingu;
  • ukrycie wad oferty pracodawcy – chodzi tutaj o to, że headhunting doskonale sprawdza się w przypadku tych firm, które z góry wiedzą, że nie są w stanie rywalizować o najlepszych pracowników z konkurencją przy użyciu argumentów finansowych oraz wizerunku. Jeśli firma nie ma mocnej pozycji na rynku, praca w niej nie dodaje (jeszcze) prestiżu, a w dodatku pracodawca ma ograniczony budżet płacowy, to trudno byłoby pozyskać świetnych fachowców na drodze standardowej rekrutacji. Headhunter bezpośrednio docierający do kandydata może skutecznie przykryć te wady i wysunąć na pierwszy plan zalety, co w znacznym stopniu zwiększa prawdopodobieństwo zatrudnienia tej osoby, na której zależy przedsiębiorcy.

Jak skorzystać z headhuntingu?
Headhunting oferują profesjonalne firmy HR w Krakowie, jednak tylko nieliczne. Jest to ten rodzaj strategii rekrutacyjnej, który wymaga bardzo dużego doświadczenia, posiadania własnej siatki kontaktów oraz umiejętności podejmowania eleganckich działań zakulisowych. W końcu na szali jest tutaj wizerunek klienta, który nie chce, aby próba pozyskania pracownika zakończyła się np. branżową awanturą.
Stąd usługę headhuntingu należy zlecić polecanej agencji, która ma już ugruntowaną pozycję na rynku i zrealizowała wiele podobnych zleceń. Biorąc pod uwagę opinie przedsiębiorców najlepszym wyborem będzie tutaj Verita HR, agencja rekomendowana przez aż 97% klientów biznesowych. Ze szczegółami oferty headhuntingu można się zapoznać na stronie internetowej https://veritahr.com/krakow/headhunting/.
 

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Partnerzy malopolskaonline.pl