Prace będą obejmować rozbiórkę istniejącego mostu oraz budowę mostu granicznego na potoku Jeleśnia, pomiędzy miejscowościami Chyżne (woj. małopolskie) i Trstena (na terytorium Słowacji). Realizowane będą na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej i w granicach pasa drogowego drogi krajowej nr 7.
W ramach zadania przewidziana jest przebudowa dojazdów do obiektu, które znajdują się w bezpośrednim sąsiedztwie mostu, budowa kanalizacji deszczowej odwadniającej most wraz z urządzeniami podczyszczającymi oraz budowa kanału technologicznego.
- Istniejący most graniczny jest w złym stanie technicznym. Zaobserwowano przecieki przez płytę pomostu, ubytki betonu, zarysowania konstrukcji i korozję stali zbrojeniowej. Dostosować trzeba też nośność obiektu do aktualnie obowiązujących norm. Nowy obiekt będzie miał lepsze parametry techniczne i wytrzymałościowe. Bezpieczeństwo pieszych poprawi wybudowany chodnik oraz bariery ochronne - wyjaśnia Iwona Mikrut z GDDKiA.
Na mocy międzynarodowej umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Słowackiej o utrzymaniu drogowych granicznych obiektów mostowych i wspólnych odcinków dróg na wspólnej granicy państwowej, odpowiedzialność za utrzymanie obiektu spoczywa na Rzeczpospolitej Polskiej.
s/
06.12.2021 | Czytano: 50
Podpisano umowę na budowę mostu w Chyżnem, na granicy polsko-słowackiej
Nowy most graniczny na potoku Jeleśnia w miejscowości Chyżne, w ciągu DK7 wybuduje Firma usługowa Log-Bud Diana Bogucka, za ponad 3 mln 890 tys. zł. Umowę z wykonawcą podpisaliśmy 6 grudnia 2021 r, a nowy most ma powstać w ciągu 210 dni od podpisania umowy, nie wliczając okresu zimowego, czyli od 16 grudnia do 15 marca.
Źródło GDDKiA
Komentarze
Reklama