Golemo
Aktualności
Sobota, 22 września 2018 16:00

Kłopoty tunelu pod Luboniem Małym - drążenie drugiej nitki od Strony Skomielnej ruszy dopiero na przełomie roku

Dopiero na przełomie 2018 i 2019 roku, czyli z ponad rocznym opóźnieniem, ma rozpocząć się drążenie tunelu pod Luboniem Małym od strony Skomielnej Białej na odcinku drugim nowo budowanej drogi S7. Taką informację podał Tomasz Pałasiński, dyrektor krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie.
Pod Luboniem Małym, którędy poprowadzić ma najdłuższy w Polsce, bo dwukilometrowy tunel w ciągu budowanej drogi ekspresowej S7, drążone są obecnie trzy otwory - dwa od strony północnej i jeden od południowej. Wiercenie czwartego miało rozpocząć się rok temu, ale prace wstrzymano ze względu na osuwisko, które uaktywniło się w rejonie planowanego wjazdu. Plan robót zakłada, że z każdej strony wiercone miały być po dwa otwory, które z czasem miały się połączyć. Zrealizowany od został w 75%. Na trzech z nich roboty przebiegają zgodnie z planem.

Podczas czwartkowego spotkania przy kościółku na Obidowej z ministrem infrastruktury Andrzejem Adamczykiem, który brał udział w podpisaniu umowy na budowę dwupasmówki z Chabówki do Nowego Targu, dziennikarze pytali - kiedy w końcu ruszy drążenie ostatniego z otworów tunelu. - Dzisiaj głównym zadaniem jest zabezpieczenie osuwiska. A jest to zadanie bardzie trudne. Są już ekspertyzy, wiadomo jak to zrobić i wykonawca przygotowuje się do tego przedsięwzięcia - powiedział, ale o przedstawienie szczegółów poprosił dyrektora krakowskiego oddziału GDDKiA Tomasza Pałasińskiego.

On z kolei uspokajał, że choć prace nie przebiegają według pierwotnego planu, to na razie wszystko wskazuje na to, że roboty zakończą się w terminie. - Na razie jesteśmy w czasie - mówił. - Jeśli chodzi o przygotowania do wiercenia tego ostatniego tunelu, to już rozpoczęliśmy przygotowania do zabezpieczenia osuwiska i będzie ono zabezpieczone jeszcze w tym roku. Myślę, że drążenie tunelu rozpocznie się na przełomie roku - dodał.

Dyrektor poinformował też, że oba tunele od strony północnej mają już po kilometrze długości, natomiast tunel od strony Skomielnej Białej 200 metrów.

Na zdjęciu aktualny widok na portal południowy - tunel po lewej stronie ma już 200 metrów głębokości, budowa prawego wciąż nie ruszyła.

r/ fot. www.s7-lubien-rabka.pl
Reklama
komentarze
Reklama
Reklama
Koronawirus
Najczęściej czytane
Reklama
TDP
Pod naszym patronatem
Partnerzy malopolskaonline.pl