Czwartek, 28 marca | Imieniny: Anieli, Renaty, Kastora
13.10.2017 | Czytano: 54

Bez hotelu "Glob", ale z Park and Ride nad Sołą

Tym samym z krajobrazu grodu znad Soły zniknie hotel „Glob” a ulica Powstańców Śląskich zostanie przebudowana. Oświęcim pozyskał 14,3 mln zł na budowę w tym miejscu wielopoziomowego parkingu typu Park and Ride.

Jak podaje oświęcimski magistrat, Park and Ride pełnić będzie funkcję węzła przesiadkowego w kierunku Krakowa, Katowic czy Czechowic - Dziedzic, ułatwiającego mieszkańcom Oświęcimia oraz okolicznych miejscowości korzystanie z transportu kolejowego.

– Nowoczesny i funkcjonalny parking będzie posiadał cztery kondygnacje z ciekawą elewacją, gdzie powstaną stanowiska postojowe dla trzystu samochodów, miejsca dla rowerów, skuterów i motocykli – mówi Janusz Chwierut, prezydent Oświęcimia. – Nasz projekt wiąże się z planami PKP dotyczącymi przebudowy dworca kolejowego w Oświęcimiu i modernizacji linii kolejowej w kierunku Krakowa i Czechowic-Dziedzic – dodaje.

Na parkingu będzie obowiązywała komunikacja w układzie „split levels”, z jednokierunkowym ruchem pojazdów i systemem dwóch podwójnych pochylni, do jazdy w górę i do jazdy w dół. Na parterze zaprojektowano miejsca dla osób niepełnosprawnych, miejsca ładowania samochodów elektrycznych oraz miejsca na rowery.

- Ponadto znajdować się tam będą toalety dla klientów, pomieszczenia obsługi parkingu wraz z częścią socjalną i sanitarną oraz pomieszczenia techniczne. W obrębie pochylni wyjazdowych i zjazdowych usytuowane zostaną klatki schodowe i windy, dostępne z każdego poziomu. Wjazd na parking będzie od ul. Powstańców Śląskich, poprzez dwa nowe zjazdy – opisuje Katarzyna Kwiecień z oświęcimskiego ratusza.

Dodatkowo zmieniona zostanie organizacja ruchu. Wydzielone zostaną trzy pasy ruchu, w tym pas do lewoskrętu na parking Park and Ride i PKP oraz wybudowane zostaną wysepki. Przebudowy wymagać będzie również zjazd na teren parkingu dworca kolejowego. Wyjazd z parkingu Park and Ride i PKP stanowić będzie jedynie prawoskręt, a pobliskie rondo umożliwiać będzie nawrócenie.

Dofinansowanie unijne stanowi 85 procent kosztów. Inwestycja planowana jest w latach 2018-2019.

eł/UMO

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Partnerzy malopolskaonline.pl