Piątek, 29 marca | Imieniny: Wiktoryna, Helmuta, Ostapa
24.01.2018 | Czytano: 153

8 wariantów przebiegu S7 od węzła Miechów do węzła Szczepanowice

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przygotowała osiem wariantów przebiegu drogi ekspresowej S7 w okolicy Poradowa. Pierwotna decyzja środowiskowa dla tego odcinka została uchylona po zaskarżeniu jej do sądu przez mieszkańców. Nowe warianty przedstawione zostaną mieszkańcom.

Jak wyjaśnia rzecznik krakowskiego oddziału GDDKiA Iwona Mikrut, tzw. odcinek poradowski w powiecie miechowskim liczy ponad 5 km od węzła Miechów do węzła Szczepanowice (bez węzła). Wchodzi on w skład jednego z trzech odcinków inwestycyjnych, na jakie została podzielona budowa drogi S7 na północ od Krakowa.

Dokumentacja dostępne będzie dla zainteresowanych osób 25 i 26 stycznia br. w Urzędzie Gminy i Miasta Miechów, a 29 stycznia odbędzie się spotkanie z projektantami i przedstawicielami GDDKiA Oddziału w Krakowie w tej sprawie.

- W dniach 25 i 26 stycznia dokumenty dostępne będą w godzinach pracy Urzędu Gminy i Miasta Miechów, przy ul. Henryka Sienkiewicza 25 w Miechowie. W dniu 29 stycznia 2018 r. od godz. 11.00 do 14.00 dyżurować będą projektanci, którzy udzielą wszelkich informacji i wyjaśnień. Na godzinę 17.00 w poniedziałek 29 stycznia przewidziane jest także spotkanie informacyjne w Domu Kultury przy ul. Racławickiej 10, w Miechowie, z udziałem przedstawicieli GDDKiA Oddziału w Krakowie oraz projektantów. Przygotowane będą także ankiety dla mieszkańców, które można będzie wypełnić i złożyć na tym spotkaniu lub przesłać później do GDDKiA. Po dwóch tygodniach złożone ankiety zostaną przeanalizowane. Z zaprezentowanych 8 wariantów trzeba będzie wybrać dwa, które zostaną złożone we wniosku o wydanie decyzji środowiskowej dla tej części drogi ekspresowej S7 - precyzuje Iwona Mikrut.

Dla odcinka I S7 od granicy woj. świętokrzyskiego do Szczepanowic ( bez węzła Szczepanowice), długości ok. 23,3 km , podzielonego dodatkowo na dwie części inwestycyjne - 29.06. 2017 r. została podpisana umowa z wykonawcą na:
- dla części I granica województwa – węzeł Miechów: projekt budowlany i uzyskanie decyzji ZRID do 28.08.2018 r.
- dla części II tzw. „Poradowskiej” od węzła Miechów do węzła Szczepanowice (bez węzła) : uzyskanie decyzji środowiskowej i opracowanie koncepcji programowej.

Mieszkańcy Poradowa zaskarżyli decyzję środowiskową do WSA. W konsekwencji fragment tego odcinka tzw. „Poradowski „ ( ponad 5 km ) został wyłączony z zakresu decyzji środowiskowej reformatoryjnej i dla niego trzeba uzyskać nową decyzję.

Po wyborze dwóch wariantów przebiegu trasy S7 pomiędzy węzłami Miechów i Szczepanowice przygotowane zostaną dokumenty i złożony wniosek o wydanie decyzji środowiskowej.

55,6 kilometrowy odcinek S7 został podzielony na trzy części realizacyjne:
- I odcinek realizacyjny granica województwa świętokrzyskiego – węzeł Szczepanowice (bez węzła), długości ok. 23,3 km.
- II odcinek realizacyjny węzeł Szczepanowice (z węzłem) – węzeł Widoma (z węzłem), długości ok. 14 km.
- III odcinek węzeł Widoma (bez węzła) - Kraków (z włączeniem do węzła Igołomska), długości ok. 18,3 km.

Umowa na projekt i budowę odcinka II węzeł Szczepanowice – węzeł Widoma, S7 od granicy woj. świętokrzyskiego do Krakowa została podpisana 8 stycznia 2018 r. W przypadku odcinka III węzeł Widoma (bez węzła) - Kraków (z włączeniem do węzła Igołomska), długości ok. 18,3 km trwa analiza złożonych przez wykonawców ofert.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk deklarował w tym roku, że cała droga ekspresowa S7 wiodąca od Trójmiasta, przez Warszawę, Kraków do Rabki będzie gotowa w 2022 r.

opr.s/ Dane do obejrzenia także na stronie GDDKiA
Źródło GDDKiA w Krakowie

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Partnerzy malopolskaonline.pl